Vénák hete

2022. május 30. – június 5. Csatlakozz hozzánk egy egészséghét keretében, és tanuld meg mi is a legjobb a vénáidnak!

De mit is csinálnak a vénák? Ezek az erek szállítják szervezetünkben a hajszálerek felől a szív és a tüdő felé az „elhasznált”, szén-dioxidban dús vért, ami aztán később oxigénnel gazdagodva újra a sejtjeinkhez, szöveteinkhez jut.

Május 30. (hétfő) és június 5. (vasárnap) között egészséges receptekkel, különböző jógagyakorlatokkal és szakértői tippekkel igyekszünk majd inspirálni benneteket a “vénabarát” életmódra. Magyarországon a lakosság legkevesebb 20-30 százaléka küzd visszérbetegséggel, így egy hetes kampányunk keretében arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy egy kis odafigyeléssel már milyen sokat tehetünk ereink egészségéért. Legyen szó egy rövid napi sétáról, vagy az egészséges, rostdús ételek fogyasztásáról, a sok apró lépés összeadódva jelentős eredményre vezethet.

Mozogj jól a vénáidért!

Az egyik legfontosabb és leghasznosabb dolog, amit tehetünk magunkért, a mindennapos mozgás. Nemcsak a vérkeringésünket élénkíti, de egészséges testsúlyunk elérésében és megtartásában is segít és a hormonrendszerünk működésére is nagyon kedvezően hat. Ereink védelmében a leghatásosabb, ha a gyaloglást, a nordic walkingot, a jógát, a biciklizést vagy az úszást választjuk. De hogyan tudjuk ezt jól csinálni? Mikor, milyen intenzitással és hogyan is mozogjunk? Melyik mozgásforma a legjobb számunkra? Vajon egy egyszerű jógagyakorlat tényleg segíthet a visszeres panaszokon? Mindezen kérdésekre igyekszünk választ adni a hét során. Nézd meg videóinkat, és csatlakozz hozzánk egy kiadós séta vagy egy relaxáló jóga erejéig!

Egyél jól a vénáidért!

Nemcsak a mindennapi aktív életmód, hanem az egészséges, változatos, rostdús táplálkozás is segít ereink egészségének fenntartásában. A rostdús étrend, azaz a sok gabona, zöldség és gyümölcs fogyasztása egy kevés hússal és hallal kiegészítve a legokosabb választás. Ajánlott odafigyelni a folyadékbevitelre, a vitaminok, flavonoidok és ásványi anyagok megfelelő egyensúlyára. Mindezek persze a túlsúly megelőzésében és leküzdésében is szerepet játszanak. De hogy pontosan mit és hogyan is együnk? Hogyan válasszuk ki a megfelelő alapanyagokat? Milyen a számunkra megfelelő étrend és hogyan is állítsuk azt össze? Ezekben is segítünk a héten! Nézd meg receptvieóinkat és inspirálódj a konyhádban!

Kedvet kaptál egy kiadós sétához vagy pár jógagyakorlathoz?

Mutasd meg nekünk! Írd meg kommentben vagy küldj képet/videót #MozogjaVénáidért hashtaggel privát üzenetben Facebook oldalunkon futó játékhoz, amelyben megmutatod vagy elmondod milyen sportot űztél az egészségedért. A résztvevők között a hét végén egy wellness-napra szóló vouchert sorsolunk ki!

Egy új recept kipróbálására inspiráltunk?

Összedobtál egy egészséges, finom ételt? Írd meg kommentben vagy küldj képet/videót #FőzzaVénáidért hashtaggel privát üzenetben Facebook oldalunkon futó játékhoz, amelyben megmutatod vagy elmondod milyen egészséges receptet készítettél, és máris részt vehetsz az online főzőkurzusért zajló sorsolásunkban!

Tippek, trükkök tőletek

Hosszú repülőúton időnként fel kell állni, menni kell a folyosókon és a folyadék bevitel sem elhanyagolható.

Gyöngyi

A lényeg menni, menni naponta négy kilométert. Alig várom a langyos balatoni sekély vizet. Három óra séta után estére minden OK.

László

Scroll to Top