Visszér megelőzés mozgással

Ha szeretnénk sokáig megőrizni a fittségünket és egészségünket, nem kérdés, hogy be kell iktatni az életünkbe a rendszeres sportolást. A különböző mozgásformák nem csak az izmokat erősítik, de jótékonyan hatnak a keringésünk működésére is – így akár a visszérbetegség kialakulásának vagy súlyosbodásának megelőzésében is segítségünkre lehetnek.

A visszérbetegségek kialakulásában kiemelkedő szerepe van a megnövekedett vénás nyomásnak, ezért semmiképp nem ajánlottak azok a sportok, melyek nagy fizikai megterhelést okoznak. Szabadtéren ilyen lehet az az intenzív futás, illetve a gyakori ugrálással járó vagy megerőltető, súlyokkal végzett tornák. De milyen sportokat válasszunk?

Kirándulás, gyaloglás

Az egyik legjobb mozgásforma a meleg idő beköszöntével a séta, a gyaloglás, esetleg kirándulás a természetben. A futást visszérbetegség esetén érdemes leváltani enyhébb mozgástípusra. A rendszeres mozgás élénkíti a vérkeringést, csökkenti a vér pangását, miközben az ideális testsúly megtartásában is segít, ami szintén kedvező a vénák számára. Nem kell túlzásba esni, a napi félórás, nem túl megterhelő mozgás is nagyon hatásos!

Úszás és vízi torna

A visszérbetegségben szenvedők számára kiemelkedően jók a vízi sportok, mint az úszás vagy a vízi torna – a túlsúllyal küzdő betegek számára különösképp ajánlott, mert a vízben nem nehezedik a test súlya az alsó végtagokra. A vízben végzett mozgás rendkívül jótékony hatással bír a szervezet egészére nézve, különös tekintettel az erekre: a hideg víz összehúzza a vénák falában lévő simaizmokat, mely segíti a vénás visszaáramlást; a testre nehezedő víz nyomása pedig kipréseli az alsó végtagban pangó vért. A szép időben garantáltan jól fog esni a szabadtéren a medencébe merülni, miközben nagyon sokat teszünk az erek egészségéért.

Biciklizés

Az úszás mellett a másik előnyben részesítendő sport a visszérbetegek számára a biciklizés, ami szintén megmozgatja a láb izompumpáit, ezzel elősegítve a visszerek kiürülését. Szuper bicikliutakat találni országszerte, nyáron pedig kifejezetten jó családi program lehet körbetekerni a Balatont, a Velencei-tavat vagy a Fertő tavat.

Jóga

A szabadtéren végzett jógagyakorlatok nem csak a testnek, de a léleknek is nagyon jól esnek. Visszérproblémák esetén különösen a fordított pózok javasoltak – naponta negyedóra ebben a pózban csodákra képes! A panaszok csökkennek, csillapodhat a lábfájdalom, a jóga pedig emellett enyhíti a fejfájást, a migrént, segít az emésztési zavarokon, stabilizálja a vérnyomást és nyugtatja az idegrendszert.

Scroll to Top