Télen, a fagyos mínuszokban vastag harisnyák, meleg nadrágok és hosszú kabátok takarása mögé bújnak lábaink, és hajlamosak vagyunk elodázni a nyáron szembetűnő tényeket: az esetleges visszérproblémákat. Pedig a hűvös hónapok is számos lehetőséget kínálnak arra, hogy tegyünk valamit vénáink egészségéért. Sőt!

Séta a szabadban

A visszérproblémákkal küzdők jól tudják, hogy sétálni mindig jobb, mint egy helyben állni. A nyáron kedvelt úticélok télen sem fognak csalódást okozni: látogasson el a Velencei-tó vagy a Balaton partjára és tegyen egy kiadós sétát a zúzmarától mesebelivé varázsolt parton!

Téli sportok

Míg síelés és snowboard közben a láb rögzített helyzetben van, ami nem feltétlenül előnyös a vénás keringés szempontjából, addig a sífutás és a szánkózás a legjobb dolog, amit egy téli napon a vérkeringés javításáért tehetünk. A láb izomzata folyamatos munkának van kitéve, amit rögtön érezni fogunk, ha párszor felhúzzuk a szánkót a domboldalon vagy a havas tájon rójuk a kilométereket.

Meleg mértékkel

Igyekezzen a fűtést optimális hőmérsékleten tartani a lakásban (20-22 C körül), mert az indokolatlan meleg nem tesz jót az ereknek, tovább tágítja a visszér esetén amúgy is nagyobb átmérőjű vénákat. Öltözzön rétegesen, és mindenképp kerülje a túl szoros ruhadarabokat.

Tea minden mennyiségben!

Tévedés azt hinni, hogy csak nyáron kell odafigyelnünk arra, hogy folyamatosan hidratáltak legyünk. Nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel esetén a vér besűrűsödhet, ami káros hatással van a keringésre. Igyunk sok teát – annyi változata létezik, hogy egy jó darabig biztosan nem fogjuk megunni!

Visszérkezelés most!

A visszerek (akár műtéti) kezelése az ősztől tavaszig tartó időszakban a legoptimálisabb. Ennek oka, hogy a műtét után sokszor fáslit vagy kompressziós harisnyát kell hordani, ami hűvösebb időben elviselhetőbb, mint kánikulában. A regeneráció során átmenetileg a napozás és a hosszú utazások is „tiltólistásak”, melyekről télen szintén egyszerűbb lemondani.

Scroll to Top