Hasznos tanácsok visszér ellen

Ha meg szeretnénk előzni a visszérproblémák felbukkanását, vagy enyhítenénk a már megjelent tüneteken, akkor mindenképp érdemes beiktatni mindennapjainkba az alsó végtagokat átmozgató sportokat, illetve a lábtornát.

A vénás keringésnek nem tesz jót a hosszú, órákon át tartó ülőmunka, mint ahogy a sok talponállás sem. Ha nem változtatunk napközben a lábunk pozícióján többször, akkor estére azt tapasztalhatjuk, hogy bedagad, elnehezül, esetleg fáj. Ha ezeket a tüneteket figyelmen kívül hagyjuk, nem módosítunk a szokásainkon, akkor visszérbetegség is kialakulhat, melyeknek komoly szövődményei is lehetnek.

A rendszeres sportolásnak, a lábak átmozgatásának nagyon fontos szerepe van a panaszok elkerülésében vagy enyhítésében, de azoknak is érdemes tudatosan a lábak egészségével, fittségével foglalkozni, akiknek nincsenek különösebb panaszaik.

Sportolás közben nem csak az izmok erősödnek, hanem a kötőszövetre és az erekre is jó hatással van a mozgás. Felpezsdül a véráramlás, több tápanyag jut a sejtekbe, gyorsul a salakanyagok távozása, és az erek munkája is fokozódik – ezek pedig mind nagyon pozitív hatással vannak az alsó végtagokra. Remek mozgásforma lehet a séta, a kocogás, az úszás, a tánc és a biciklizés, de otthon is végezhetünk lábtorna gyakorlatokat. A fokozatosság és a rendszeresség kiemelt jelentőségű – lassan szoktassuk hozzá a szervezetet a sporthoz, és ne feszegessük a határainkat! Manapság rengeteg lábtorna és egyéb, speciális mozgásforma érhető el online, érdemes a videók közt böngészni és beiktatni a mindennapokba a lábak átmozgatását akkor is, ha nincs lehetőségünk vagy időnk a szabadtéri sportolásra.

Scroll to Top