Akár egészségesek vagyunk, akár betegek, egyáltalán nem mindegy, hogy szervezetünket milyen tápanyagokkal látjuk el. Nincs ez másképp a visszérproblémák esetében sem: a kezelés akkor lesz teljes, ha életmódunkra is odafigyelünk. Akár a megelőzés a cél, akár már meglévő panaszokat enyhítenénk, érdemes olyan dolgokat fogyasztanunk, melyekkel ereinknek (is) jót teszünk.

  1. Rostban gazdag ételek

Általánosságban elmondhatjuk, hogy rostdús étrend, azaz sok zöldség és gyümölcs fogyasztása javasolt kevés hússal és hallal kiegészülve. Alacsony rostbevitel esetén sokan székrekedéssel küzdenek. Ilyenkor a végbél tartalmától való megválás nem megy könnyedén, és az ereket fokozott nyomás terheli, ezért megnő egy másik vénás eredetű betegség, az aranyérbetegség kockázata is. Kellő mennyiségű rostfogyasztás esetén is nagyon fontos, hogy naponta legalább 2 liter folyadékot igyunk, mert csak így érjük el a kívánt hatást.

  1. Bőséges folyadékbevitel

Arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vigyünk be szervezetünkbe (elsősorban víz vagy tea formájában), azért is nagyon fontos figyelnünk, mert ezzel megelőzhetjük a vér besűrűsödését, ezáltal pedig csökkentjük a trombózis kialakulásának esélyét.

  1. A zöldségek és gyümölcsök kincsei, a flavonoidok

A zöldségek és gyümölcsök azért is elengedhetetlen részei az egészséges étrendnek, mert a bennük rejlő C-vitamin és flavonoidok az érfalat és a vénabillentyűket is erősítik. Főleg a citrusfélék, a brokkoli, a paprika és a bogyós gyümölcsök tartalmazzák nagy mértékben ezeket az anyagokat. Kialakult visszérbetegség esetén már nagyobb dózisban javasolt a flavonoidok bevitele, ezt sajnos táplálékkal nem tudjuk bevinni.

  1. Vitaminok és ásványi anyagok

Az előző pontban már szó volt a sokoldalú C-vitaminról, mellette az E-vitamin bevitele is javasolt, utóbbi ugyanis a túl sok vérlemezke összetapadása, ezáltal a trombózis kialakulása ellen száll harcba. Növényi olajok, a búzakorpa, lazac, tojás és diófélék tartalmazzák nagy mennyiségben. Az a legjobb, ha a vitaminokat „természetes úton”, változatos táplálék formájában vesszük magunkhoz, de ha ez nehézségbe ütközik, nyugodtan egészítsük ki vitamin készítménnyel.

Az ásványi anyagok közül a cink szintén a vénafalakat erősíti és gyorsítja a bőrön megjelenő sebek gyógyulását is. Legnagyobb arányban a máj, a sajtok, hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabona tartalmazza.

  1. A mediterrán diéta

A keringési rendszer szempontjából legegészségesebb a mediterrán diéta alkalmazása, illetve annak mindennapjainkba való beillesztése. A sok friss zöldség és gyümölcs mellett az omega3 zsírsavakat tartalmazó olívaolaj használata az alapja, és igen ízletes ételeket foglal magában. Te próbáltad már?

Forrás: http://www.venengesundheit.at/

Scroll to Top