Visszér megelőzése sport közben

A vénákban érbillentyűk irányítják az áramlást a szív felé, hogy megakadályozzák a vér visszafolyását. Ha az erek és a billentyűk egészségesek, a véráramlás normális, és a vér visszajut a szívbe.

Bizonyos sportfajták jelentős erőfeszítést igényelnek légzésvisszatartás közben, ami lelassítja a vér szív felé történő visszaáramlását:

  • súlyemelés, testépítés, egyes küzdősportok

A kemény talajon végzett sportok az erek megterhelését és sérülését okozhatják, ami ronthatja a visszerek állapotát:

  • tenisz, kosárlabda, röplabda stb.

A hőhatás (a környezeti hőmérséklet vagy a vastag, szoros ruházat viselése révén) szintén nagymértékben hozzájárulhat a tünetek rosszabbodásához:

  • vívás, lovaglás, jégkorong stb.

Egyes heves sportok belső vénás sérüléseket okozhatnak közvetlen trauma révén:

  • futball, dzsúdó, rögbi, jégkorong stb.

Válasszon megfelelő sportot!

A testmozgásnak rendkívül előnyös hatása van az egészségre általánosságban, de különösen a vérkeringésre.

  • a testmozgás során bekövetkező izom-összehúzódások pumpaként működnek, elősegítve a vér visszaáramlását a szívhez,
  • testmozgás közben a szív maga szívó-meghajtó funkciót teljesít,
  • a testmozgás közben megemelkedő légzésszám tovább fokozza ezt a pumpafunkciót a nyomásváltozások révén.

Milyen sportokat válasszon?

  • gyaloglás/túrázás
  • tánc
  • kerékpározás
  • úszás
  • torna
Scroll to Top