Köztudott, hogy keringési rendszerünkért akkor tesszük a legtöbbet, ha egészségesen táplálkozunk, megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasztunk és sokat mozgunk. Mit tehetünk azonban akkor, ha tartósan a négy fal közé szorulunk, vénás keringésünket mégis támogatni szeretnénk?

Az első szabály, amit be kell tartanunk, hogy habár otthonról dolgozunk és talán a szabadidős tevékenységeink is korlátozottak, ez ne változtasson egy „szokásos” nap struktúráján: azaz legyen egy menetrendünk. Ez segít majd hozzá minket ahhoz, hogy az a bizonyos mozgás fix helyet kapjon a tennivalók mellett.

  • Ha az otthonunkhoz kert vagy nagyobb erkély is tartozik, szerencsések vagyunk, hiszen így friss levegőn mozoghatunk: labdázhatunk a gyerekekkel, kertészkedhetünk. A vénás rendszer szempontjából a legideálisabb mozgásforma a torna, a kocogás, a séta és a biciklizés: előbbi bent vagy a kertben, akár kis helyen, utóbbi egy szobabicikli segítségével a négy fal között is rendszeresen űzhető. Számos online tanfolyam található az interneten: ha még nem próbáltuk a jógát vagy a pilatest, most itt az alkalom! Nem kell más hozzá, csak egy leterített törölköző és egy számítógép, okos telefon, vagy tablet. Bátran gyakorolhatjuk az egyszerű lépésekből álló vénás tornát is [vénatorna blogposzt belinkelve], a lényeg, hogy felpezsdítsük vérkeringésünk és erősítsük a vénákat segítő izomzatot.
  • Amennyiben időnk tetemes részét otthon töltjük, szakítsunk időt arra, hogy ne készételeket fogyasszunk, hanem egészségesen táplálkozzunk! Fogyasszunk lehetőleg minél több zöldséget és gyümölcsöt, használjunk olívaolajat, együnk gyakran halat. Kerüljük a cukrot, a sót, mértékkel fogyasszunk kávét, csokoládét és alkoholt. Érdemes követni a mediterrán diétát, mely mindezen alapvetéseket egyesíti.
  • Sokat beszélünk róla, mégis gyakran elfeledkezünk arról, hogy szervezetünk megfelelő hidratálásáról gondoskodjunk. Ha nem iszunk eleget, a vér besűrűsödik, ami vénás megbetegedéssel társulva vérrögök kialakulásához is vezethet. Szomjunkat sose cukros üdítőkkel, hanem vízzel vagy teával enyhítsük. Utóbbinak annyi variációja létezik a különböző gyümölcs, illetve gyógynövény eredetű összetevőknek köszönhetően, hogy hosszú ideig nem fogjuk megunni fogyasztását.
Scroll to Top