A home office-ra, vagyis az otthonról történő munkavégzésre régebben mindenki vágyakozva gondolt, akinek nap mint nap az irodába kellett reggel utaznia, majd onnan a munkaidő leteltével családjához sietnie. A koronavírus felbukkanása, és vele a „Maradj otthon!” szabályának követése a munkahelyek nagy részét a lakás falai közé helyezte. Néhány napig, talán hétig is csak az előnyök voltak szembetűnők (mennyi időt spórolhatunk meg, hogy nem kell munkába utaznunk, akkor ebédelünk, amikor kedvünk tartja, bármikor berakhatunk egy mosást, akár az ágyból, pizsamában is dolgozhatunk stb.), később azonban mindenki szembesült a lehetséges hátrányokkal is, többek között a mindennapi ingerek és a mozgás jelentős csökkenésével.

Egész testünkre rossz hatással van a több órás ülés (hát még, ha ezt egy ergonómiailag rossz széken, esetleg a kanapén tesszük), nem meglepő, hogy vénás rendszerünk is megsínyli, ha nem figyelünk rá tudatosan.

Mit tegyünk?

A válasz sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk: MOZOGJUNK!

  • Munkaidőben tartsunk óránként pár perces szüneteket, menjünk ki a kertbe, az erkélyre vagy át a másik szobába, a lényeg, hogy a járkálással kicsit felpezsdítsük a keringésünket.
  • az is sokat segít, ha időnként átmasszírozzuk a lábszárunkat a bokától a térd irányába haladva. Ehhez használhatunk frissítő lábápoló krémet, így még jobban fog esni a masszázs
  • naponta végezzünk lábtornát
  • ülés közben is mozgassa lábfejét, lábait ne tegye keresztbe!
  • tartós ülés esetén polcolja fel lábát!
  • a munkaidő letelte után pedig feltétlen tegyen egy egészségügyi sétát vagy biciklizzen, ha lehetősége van rá!

A mozgás mellett szintén nagyon fontos, hogy kellően hidratált legyen testünk: napi 2-2,5 liter folyadék (elsősorban víz vagy tea) fogyasztása javasolt. Erre azért (is) van szükség, mert megfelelő folyadékbevitel esetén a vér nem sűrűsödik be, ezáltal csökken a vérrögök kialakulásának esélye is. A legegyszerűbb, ha mindig van a kezünk ügyében egy jó nagy üveg víz vagy egy kancsó (gyümölcs)tea – így garantáltan nem fogunk elfeledkezni arról, hogy igyunk!

Mivel otthon kevesebbet mozgunk, mint általában, ezért arra is érdemes odafigyelni, hogy rostban gazdag, könnyű ételeket fogyasszunk. Kerüljük a kávé és a csokoládé túlzásba vitt fogyasztását, mert ezek nincsenek jó hatással a vénás keringés működésére.

Scroll to Top