Hasznos tanácsok visszér ellen

Bár alapvetően a sportolás mindenkinek ajánlott és a mozgás a hosszú, egészséges élet egyik elengedhetetlen része, korántsem mindegy, hogy milyen sportágat választunk – ez különösen igaz azoknál, akik visszérbetegségben szenvednek.

A visszérbetegség kialakulásában jelentős szerepe van a megnövekedett vénás nyomásnak, így talán nem meglepő, hogy azok a sportok, melyek nagy fizikai megterheléssel járnak, egyértelműen kerülendők az érintettek számára.

Ilyen lehet például a testépítés, a súlyemelés, az erőemelés, a CrossFit, a kettlebell, illetve a gyors tempójú ugrálással, irányváltással, súlyokkal végzett tornák és az intenzív futás. A visszérbetegségben szenvedőknek nem ajánlott továbbá a meleg környezetben végzett testmozgás, mint az egyre népszerűbb hot yoga vagy az infrakerékpározás, mivel ilyenkor a visszerek még jobban kitágulnak a hő hatására.

Természetesen így is rengeteg olyan mozgásforma marad, amit biztonságban lehet végezni. Az orvosok javaslata alapján első helyen szerepel az úszás és a biciklizés, illetve egy kellemes tempójú sétát is bármikor be lehet iktatni.

A visszérpanaszokkal javasolt tudatosan foglalkozni akkor is, mikor testmozgásról van szó: mindenki számára otthon is végezhető, nem megerőltető testmozgás a visszértorna, ami az alsó végtagokat mozgatja át. A speciális gyógytorna során fekvő testhelyzetben a lábak mozgatása, a szív szintje fölé emelése segíti a vénák kiürülését.

Scroll to Top